Bizi Takip Edin!
Tedavi Seçimi
Tarih Seçimi
Saat Seçimi

Cinsel isteksizlik, hem erkek hem kadın bir çok kişide görülen bir cinsel işlev bozukluğudur. Kişinin iç veya dış etkenler nedeniyle cinsel ilginin kaybı olarak tanımlayabiliriz. Cinsel isteksizlik, cinsiyet farkı gözetmeksizin her bireyin yaşam kalitesini düşürür ve ilişki dinamiklerine zarar verir.

Cinsellik, her insanın doğuştan getirdiği doğal bir dürtüdür. Cinsel dürtüler sağlıklı ve yeterli uyaranlarla birlikte gelişir ve kişinin yaşam kalitesine olumlu katkılar sağlar. Sağlıklı cinsel hayat eşlerin bağlarını güçlendirir ve ilişki sorunlarını çözmede paratoner görevi görmektedir.

Çiftlerden birinde görülen cinsel ilgi kaybı yani cinsel isteksizlik, tedavi edilmediği takdirde ilişkiye ciddi zararlar verebilmektedir. Bu nedenle diğer cinsel işlev bozukluklarında olduğu gibi cinsel isteksizlikte tedavi edilmelidir.

Fiziksel etkenler gözden geçirildikten sonra sorun psikolojik olarak ele alınmalı ve terapi süreci başlatılmalıdır.

Cinsel isteksizlik terapi süreci diğer işlev bozukluklarında olduğu gibi sabır isteyen bir yolculuktur. Öykü alımı ile başlayan bu süreç bilişsel cinsel terapiyle eksiklerin giderilmesi, ilişki dinamiklerinin yapılandırılması ve bu semptomun ortadan kalkması için uygulanan davranışsal cinsel terapilerle sonlanır. Burada sorgulanması gereken önemli faktör eş/partner etkisidir. Yapılan araştırmalar cinsel isteksizliğe neden olan etkenlerin başında partner/eş faktörü yer almaktadır.

Sebebi neye bağlı olursa olsun cinsel isteksizlik profesyonel destek alınarak üstesinden gelinebilen bir işlev bozukluğudur.